Pielgrzymkowa lekcja chrześcijaństwa

Na kilka dni przed oficjalnymi uroczystościami zakończenia wielkiego jubileuszu obchodów 100-lecia Objawień Fatimskich, kolejna grupa Apostołów Fatimy udała się w podróż do portugalskiego sanktuarium. Pielgrzymi pragnęli przedstawić Matce Bożej swoje intencje, dziękować za otrzymane łaski i prosić o opiekę nad najbliższymi.

Była to już 26. pielgrzymka zorganizowana przez Instytut dla osób zaangażowanych w Apostolat Fatimy. Ci, którzy w niej uczestniczyli, podkreślali podwójną radość – z możliwości zobaczenia miejsc objawień Maryi oraz z tego, że ta okazja wydarzyła się właśnie w roku jubileuszowym.

Do Fatimy dotarliśmy 7 października. Po długim dniu spędzonym w podróży, udaliśmy się na wieczorną Mszę Świętą, którą sprawował nasz opiekun duchowy, ks. Adam Kurdas. Była też chwila na to, by przywitać się z Matką Bożą w Kaplicy Objawień. Wróciliśmy w to cudowne miejsce o godz. 21.30 na Różaniec i uroczystą procesję ze świecami, która z racji przypadającego odpustu Matki Bożej Różańcowej zgromadziła dziesiątki tysięcy pielgrzymów z całego świata. Niezwykle budujący był ten widok tłumu rozmodlonych wiernych, całkowicie oddanych Jezusowi i Maryi! I choć dzień ten był dla nas wyjątkowo długi i męczący, nikt nie narzekał. Wręcz przeciwnie. Z podziwem patrzyłam szczególnie na starsze osoby, które tuż przed północą z uśmiechem wracały do hotelu. Utrudzone, ale jakże szczęśliwie.

Czasu na odpoczynek było niewiele, bo nazajutrz już o 6 rano braliśmy udział w nabożeństwie w bazylice Matki Bożej Różańcowej wypełnionej po brzegi pielgrzymami z Polski.

W świątyni pochowani są Łucja oraz święci Franciszek i Hiacynta. O nich myśleliśmy tego dnia szczególnie. Odprawiając Drogę Krzyżową, wiodącą gajami oliwnymi, mijaliśmy Loca do Anjo, miejsce, gdzie dzieciom objawiał się Anioł w 1916 roku, Valinos – miejsce objawienia Matki Najświętszej w dniu 19 sierpnia 1917 roku, zwiedziliśmy też wioskę Aljustrel i domy rodzinne pastuszków. Wieczorem spotkaliśmy się na Różańcu.

Trzeciego dnia po Mszy Świętej udaliśmy się na całodzienną wycieczkę. Zwiedziliśmy przepiękne miejsca – gotycki klasztor i kościół Matki Boskiej Zwycięskiej w Batalhii i pocysterskie opactwo Santa Maria de Alcobaça. Na dłużej zatrzymaliśmy się w Nazaré – niezwykle urokliwym miasteczku położonym nad brzegiem Oceanu Atlantyckiego. Wieczorny Różaniec pozwolił nam się wyciszyć po pełnym wrażeń dniu.

Następny dzień upłynął nam w drodze… Po porannej Eucharystii i pożegnaniu z Fatimską Panią wyruszyliśmy na lotnisko w Lizbonie. I gdy wydawało się, że czeka nas prosta droga do domu, przytrafiła się nam niespodzianka. W wyniku strajku i zawieszenia lotów nad Francją, nasz wylot do Niemiec przesunął się o kilka godzin. W rezultacie spóźniliśmy się na samolot do Krakowa i spędziliśmy noc na monachijskim lotnisku. Ten czas „próby” nasi Apostołowie przeszli znakomicie. Jak się później okazało, tych kilka dodatkowych godzin pomogło jeszcze lepiej się poznać i zrozumieć.

Ten czas spędzony z Wami, Drodzy Apostołowie Fatimy, był dla mnie wielką lekcją. Lekcją chrześcijaństwa. Stworzyliście wspaniałą atmosferę, pokazaliście jak dobrymi i ciepłymi jesteście ludźmi. Mimo trosk i problemów, z którymi każdy z Was się zmaga i o których rozmawialiśmy, potraficie dzielnie iść przez życie z wiarą i nadzieją w sercu, ufając, że z Matką Bożą można przezwyciężyć każdą trudność.

Dziękuję Wam za te osobiste świadectwa. Niech Fatimska Pani ma Was w swojej opiece!

DMB

Dobro zawsze wraca
Maksymilian Rachubiński z Konina, kochający mąż, tata dwóch dzielnych córek, dziadek zapatrzony w piątkę wnuków. Pełen energii i radości życia, której mogłaby mu pozazdrościć niejedna młoda osoba. Oddany czciciel Matki Bożej od lat związany z Apostolatem Fatimy
Podróże pełne wiary
Podczas ostatniej pielgrzymki Apostolatu Fatimy do Portugalii, w październiku 2016 roku, poznałem niezwykłe małżeństwo – Wawrzyńca i Krystynę Nesków, którzy zgodzili się opowiedzieć o swoich podróżniczych spotkaniach z Bogiem. Informacja o pielgrzymce do
Z wdzięczności dla Maryi…
 46-letnia Justyna Lijka z Malborka z wykształcenia jest historykiem sztuki. Od 20 lat pracuje w muzeum, a od 9 lat jest szczęśliwą mężatką, mamą 6-letniego Jasia. Jest także aktywną członkinią duchowej rodziny Apostołów Fatimy. Oto jej świadectwo.   Przez znaczną czę
Nauczyciel wielki duchem
Czy można lubić „pana od matematyki” albo „pana od fizyki”, uczącego najtrudniejszych i najbardziej nielubianych szkolnych przedmiotów? Oczywiście, że można, ale tylko pod warunkiem, że jest przynajmniej w połowie tak dobrym nauczycielem, jak blisko 80-letni Pan Stanisław
Pielgrzymkowa lekcja chrześcijaństwa
Z wizytą u Niebieskiej Patronki
 W dniach 29 maja – 1 czerwca kolejna już, czterdziestoosobowa grupa Apostołów Fatimy odbyła pielgrzymkę do sanktuarium swojej Niebieskiej Patronki w Fatimie. Z powodu obchodzonej w tym roku rocznicy 100-lecia objawień Matki Bożej było to dla wielu przeżycie absol
Dostaliśmy zaproszenie od Maryi
 Apostołów Fatimy oraz towarzyszących im bliskich poznałem w krakowskim hotelu „Secesja” tuż przed 24. pielgrzymką do Fatimy. Dotychczas mieliśmy ze sobą tylko kontakt korespondencyjny. Spotkaliśmy się w holu i zobaczyłem uśmiechnięte twarze tych, którzy otrzyma